(-_-) Mato-Mato

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
.::RADIO KITO LOPAK KITO::.
radio
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Kak Limah Balik Pasoh!

Kahkahkah.. amacam tajuk? bole bikin tajuk filam ka? Ni nak cite sikit ni ha.. Ok!! Ce cite.. ce cite.. Minggu lepas gue balik ke Pasoh.. lamo jugak la tak balik dah lagipon ada kenduri plak kat depan umah tu. Ada masa ada cuti balik lah. Tu pon sib baik la Anip nak rotate cuti sbb dia nak cuti minggu yang akan datang ni.

Nak dijadikan cite minggu lepas aku kena balik naik bas.. bukan saje nak naik bas tp mmg kena balik naik bas. Memang hampeh la sebab minggu lepas cukai jalan kete aku mampuih. Dah la mampuih x bole la idopkan kat JPJ.. haruuuuuuuuuuuuu!! Tu cite pasal kete.. Tapi kali ni bukan la nak cite pasal kete.. nak cite pasal Kak Limah ni ha.. Kak Limah punya pasal terjebak RM15 kat astroFirst.. hahaha..

Sebelom subscribe kat astro gue da siap donlod dari blog rakan2.. tp tak sempat nak copy dalam pendrive. Kalo copy pon kat mana nak tengok bukan ada PC pon kat umah Pasoh. Berbalik pada cite bas tadi. Memang dah lama tak naik bas gi mana². Ari Jumaat tu naik bas dari Basten Bas Tampi/Pulau Sebang ke Basten Kuala Pilah. Bas Eng Giap jadik pilihan sebab hanya syarikat bas berkenaan je yg ada lalu ke kedua² arah.

Sampai je Basten Kuala Pilah mintak Puan Azura jemput. Sebelom balik tapau orang kampung "cendol basten" dulu. Tapau RM10 ais asing. hahahaha.. Dari basten terus balik umah uwan kat Gontam. Kat sana suma ada. Keluarga mertua aku suma "besapau" kat sana sbb 2 ari SAINS tutup logi air untuk pembersihan sebab banjir aritu. Uwan, Mak, Makteh, Mak Yang sumo ada. Kalo pegi umah uwan petang2 memang meriah sikit sebab time tu bole katakan suma anak² uman @pak sedara/mak sedara ada kat sana.

Gue bermalam satu hari kat umah Mertua sebelom bertolak pada awal pagi esoknya ke Pasoh 4. Pagi Sabtu sebelom balik gi buat alignment tayar kete Puan dulu. Dia ngadu stereng senget. Mmg iye pon senget. Nasib la ada satu kedai uncle ni bukak kat pekan Kuala Pilah kalo tak bawak kete stereng senget gue balik Pasoh. Sian jugak la uncle tu aku tgk, dia buat keje sorang je. Budak² lain suma cuti Raya Cina katanya. Pastu yang aku kesian lagi uncle ni kira dlm kategori OKU jugak. Ada kecacatan pada kaki tp dia aku tgk keje selamba je. Lepas buat alignment terus gerak balik.

Sampai Pasoh 4, tengok kete dah penuh depan rumah tp sib baik ada parking lagi.. Parking, masuk umah ambik napeh jap.. pastu terus g umah kenduri kat depan. Lamo aihh tak jumpe kengkawan tetibe rase excited plak nak jumpe member². Cam dijangko mesti ado sobat lama gue.. En. Anuar a.k.a Utut.. Roslan a.k.a Boleng.. Kamal a.k.a Bantut.. Arul.. hahaha.. macam² panggilan ado tp ramai jugak yang takdo eh. Agaknya mungkin kenduri pon kenduri kecik je takda la beria nak balik semasing.

Belum selesai lagi kenduri gue mintak diri dulu sebab gue tgk Puan pon cam tak selesa mungkin sebab ramai dia tak kenal. Gue pon ajak la dia balik. Bila sampai kek umah maso tu la terpikir nak men"subscribe" AstroFirst. Dengan muko selambo dan tangan yang gatal gue pon meng"sms" AstroFirst utk melanggan cite Hantu Kak Limah Balik Rumah. Tak sampai 5 minit.. tadaaaaaaaaa!! da bule tengok.. kuikuikui.. dapek la tengok cite tu selama 2 ari terus menerus (ado ko org nak marathon 48 jam??)

Kepada sesapa yang masih tertinggal nak menonton cerita ni bule la try donlod dari link kat bawah ni.. tu pon kalo anda sorang yang rentung..

CLICK HERE TO GET DOWNLOAD LINK (MKV - 276MB)

CLICK HERE TO GET DOWNLOAD LINK (AVI - 800MB)

-Taip je apa yang tertulis kat CAPTCHA tu dan link akan keluar-

okla beb.. kalo dah donlod ucap terima kasih pada sapa yang mengupload file tu.. kuikuikui.. selamat menonton.

1 komen:

giha lalala said...

kah kah kah.. terbaek nye tajuk. haha
dah tgk dah cite ni. donlod je :P

(",) Info :.

My photo
تمڤين, نݢري سمبيلن, Malaysia


Skodeng Ip!!

Chat With Me!!

Iklan Free


Jom Join!!

BlogMalaysia.com


Download Firefox 3!! Spreadfirefox Affiliate Button




free web stats

Cek Statistik