(-_-) Mato-Mato

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
.::RADIO KITO LOPAK KITO::.
radio
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Jgn aniaya anak yatim..

Terpanggil untuk menulis dan menceritakan pengalaman plak.. tadi aku belek muka depan Kosmo berkisah tentang satu pusat tahfiz di Port Dickson menggunakan anak yatim untuk kesenangan diri..


Aku rasa benda2 camni dah lama ada kat Malaysia tp antara sedar dengan tidak je.. Atau mungkin masyarakat amik tak kisah dengan mereka² yang teraniaya.. Bulan lepas masa aku keluar dengan Big Bos & Ami ke Senawang. Pergi MCD makan tengahari sambil bincang2 tentang bisnes. Sedang menikmati hidangan datang sorang remaja belasan umur dan menegur kami. Intro dia macam baca berita.. dengan ayat yang skema dan teratur serta lancar.. Modus operandi diorang senang je.. menjual barang sambil meminta derma. Menurut remaja tu dia dari sebuah sekolah tahfiz di Batu 4, Port Dickson. Aku takda banyak tanya tp Big Bos mmg kegemaran beliau menyoal siasat remaja-remaja mcm tu.. Macam2 ditanya sampai remaja tu da tak boleh jawab dan terus beredar.

Kesimpulannya pada perkara diatas aku rasa cerita yang tersiar dalam Kosmo arini ada kaitan dengan pengalaman aku masa makan kat MCD Senawang dulu.. Jadi pada mereka2 yang menggunakan kesempatan untuk kesenangan diri sendiri tu berentilah dari membuat perkara berikut.. Kesian diorang.. diorang datang untuk belajar.. untuk berteduh.. bukan untuk diguna-gunakan.

Cerita lanjut kat { sini }

0 komen:

(",) Info :.

My photo
تمڤين, نݢري سمبيلن, Malaysia


Skodeng Ip!!

Chat With Me!!

Iklan Free


Jom Join!!

BlogMalaysia.com


Download Firefox 3!! Spreadfirefox Affiliate Button




free web stats

Cek Statistik